Heel Veel Safari - Dag 15

26 juli 2023 - Sani Pass, Drakensbergen, Zuid-Afrika

Een oneven dag, dus een reisdag. Als het aan Kaj had gelegen waren we nog een dagje langer gebleven want die vond de Oceaan, het strand en de golven best prima. De gastvrouw had weer ontbijt voor ons gemaakt. Meestal nemen we hier omelet of roerei met bacon op toast, een bakje yoghurt met wat muesli, wat ananas, een sapje en koffie. We krijgen van de gastvrouw in prachtig boek over game in Zuid-Afrika wat geschreven zou zijn door een vriend(in) van haar dochter. Het zijn prachtige foto's met begeleidende teksten. We mogen het hebben inclusief de blauwe veren van een speciale kingfisher. Ik hoop niet dat die uit de gril van de auto van de gastvrouw zijn gepulkt. Het scheen niet goed te zijn afgelopen met het vogeltje.

We tanken, de auto met benzine en wij als gezin met cappuccino, koffie en deze keer frappe voor de jongens.

We hebben 272km voor de boeg die we in een uur of 4 kunnen afleggen inclusief een paar sanitaire stops. Van de N2 gaan we de N3 op en van de N3 wordt het weer een soort provinciale weg door de bergen. De drakensbergen.

signal-2023-07-26-211044_004signal-2023-07-26-211044_002

We bereiken om een uur of 2 's middags onze bestemming. We zijn inmiddels 1600m boven de zeespiegel. We nemen deze middag de tijd om een wandelingetje in de buurt te maken naar een waterval

signal-2023-07-26-211044_003

en maken gebruik van het (ijskoude) zwembad met een view.

signal-2023-07-26-211044_005

Voor het eerst hebben we ook 's avonds een buffet(je). Iets wat we niet heel erg hebben gemist. Na het eten gaan we nog even bij de open haard zitten die door een ijverige medewerker extra hoog wordt opgestookt. Daarna brengen we nog bezoekje aan de gameroom waar Kaj en Monique ping-pong spelen en ik met Lars op een oude Arcade Mortal Kombat II speel. Hij wint best vaak met Baraka.

Leuk trouwens om berichtjes te krijgen van mensen die meelezen en meeleven. Morgen zal er nog een verslag komen voor ons tripje wat we vandaag hebben geboekt. En vrijdag zal een reisdag zijn waardoor er geen verhaal gepubliceerd zal worden. Dit ga ik zaterdag proberen te doen wanneer we weer terug in NL zijn.

1. Gerry:
    26 juli 2023
    En wij vinden het leuk elke dag een interessant verslag van jullie dag te lezen.
    Jammer dus dat het bijna over is
  2. Paul Wegener:
    26 juli 2023
    Mooie accomodatie zeg! En een blauwe lucht :) Het zal wel koud worden vannacht , gezien de grote hoogte en de wolkenloze lucht. Dat wordt morgen voorruit krabben. Het maakt me nieuwsgierig naar wat voor activiteit jullie morgen gepland hebben. Bungee jumper??? Ik ben reuze benieuwd. Baaje veel plezier gewenst de laatste paar dagen!
  3. Piet & Riny:
    26 juli 2023
    Wij horen alleen maar heel veel positiviteit in jullie buitengewoon mooie Safari reis . Het is geweldig dat we door jouw verhalen , stukjes mogen mee beleven en genieten van de samenwerking tussen “ de expeditie leden “!! Chapeau voor jullie viertjes ! Enorme knuffels voor jullie samen ❤️❤️❤️❤️
  4. Paul Wegener:
    26 juli 2023
    Is het al tijd voor een glaasje Underberg? ;)
  5. Luuk:
    27 juli 2023
    Oooooh mortal kombat. Whooopsies!