Heel Veel Safari - Dag 10

21 juli 2023 - Lobamba, Swaziland

Vandaag voor het eerst een soort rustdag. Ontbijt wordt om 9u bezorgd en we eten het gezellig aan ons keukentafeltje op. Dat is weer eens wat anders dan een buffet in een algemene ruimte en, niet onbelangrijk, we konden lekker uitslapen. Alle voorgaande dagen dat we niet aan het reizen waren gingen we op Safari. Hier in de buurt zijn leuke parken waar je kan wandelen, mountainbiken en dergelijke maar vooral als het droog is. Het "cultural village" lag er ook wat troosteloos bij dus besluiten we iets te doen wat we in Nederland nooit doen: we gaan naar een winkelcentrum in de hoofdstad. Onderweg stoppen we eerst voor een Mugg & Bean.

signal-2023-07-21-181239_003

Behalve koffie serveren ze ook lunch en aangezien het inmiddels lunchtijd is gaan we zitten. Daarna rijden we naar Mbabane, parkeren en wandelen door het winkelgebied.

signal-2023-07-21-181239_007

Uiteindelijk kopen we niet meer dan een shirt voor Lars en blarenpleisters voor Monique. We zien diverse kledingwinkels van binnen. En sportzaken maar veel verder dan voetbalshirts van Europese clubs komen ze hier niet. Geen shirts van lokale clubs of het nationale team helaas.

Uitspraken van de dag:

• "Kaj en ik zijn ganzig." - Lars (Goor + Ranzig)
  • "Ik heb honger en ik mag dat zeggen want ik ben kind en ik ben in Afrika" - Kaj

Om de honger te stillen gaan we weer naar Vesuvio. Er wordt vooral pasta besteld. Ik neem weer een pizza.

signal-2023-07-21-181239_002

Als het droog is kan je hier vast heerlijk zitten maar in dit geval nemen we het mee terug naar onze kamer. Ondanks dat het hier best afgelegen ligt zijn de enige andere gasten die we hier tegenkomen Nederlands. Het is maar 7 minuten rijden. De verharde weg is zelfs verlicht. Wel opletten voorde grote diepe goot naast de weg.

Na het eten wordt er gedoucht en gebadderd en gaan we niet te laat slapen omdat we morgenontbijt hebben besteld om 7:30 en een rit van dik 5u voor de boeg hebben naar St. Lucia.

1. Piet & Riny:
    21 juli 2023
    WINKELEN :: NIKS AAN HÈ 😮‍💨, maar jullie moeten wat , als het niet zo’n best weer is ( zag al dat het 11 Gr was vandaag ) .
    Maar een rustige dag is ook eens fijn , en morgen weer een veilige reisdag voor jullie samen . Dikke knuffels ❤️❤️❣️❣️😘😘😘😘
  2. Gerry:
    21 juli 2023
    Even lekker uitslapen en weer verder!de afstanden zijn groot. Is het weer in St lucia beter? Het is tenslotte winter..tot morgen👋